Silne barki – jak je ćwiczyć?

Silne i szerokie barki to marzenie każdego mężczyzny. Łączą one najważniejsze mięśnie górnej części ciała i nadają moc i proporcje sylwetce.

Ćwiczenia na barki – kilka faktów

Dobrze wyćwiczone barki są niezbędne do wykonywania każdej czynności, która angażuje górną część ciała. Bez mocnych barków nie ma co nawet liczyć na dobrze wyćwiczenie ramion, pleców i klarki piersiowej, gdyż łączą one wszystkie główne mięśnie górnej części ciała.

Najlepsze ćwiczenia

Wyciskanie zza karku – Dość kontrowersyjne ćwiczenie, które jest jednocześnie jednym z lepszych, które powinniśmy wykonywać, jeśli zależy nam na rozwoju mięśni naramiennych. Należy jednak szczególnie uważać, gdyż jest to ćwiczenie, które bardzo często kończy się kontuzją, ale osoba ze zdrową posturą nie powinna mieć żadnych problemów z bezpiecznym wykonywaniem tego ćwiczenia.

Face pull – Kolejne, świetne ćwiczenie, które bardzo dobrze rozwija tylny akton mięśni naramiennych. Dodatkowo rozwija również mięsień czworoboczny, który bardzo rzadko uwzględniamy w naszych treningach. Ruch, który wykonujemy podczas tego ćwiczenia, sprzyja również stabilizacji naszej łopatki.

Cuban press – Cuban press to ćwiczenie, które bardzo dobrze wszystkie aktony mięśnia naramiennego. Oprócz samej rotacji zewnętrznej, występuje tu również wyciskanie i podciąganie hantli. Z tego powodu jest to ćwiczenie bardzo popularne, które znajduje się w większości programów treningowych przygotowywanych przez najlepszych trenerów. Ćwiczenie można wykonywać także jako „rozgrzewkę” przed podnoszeniem większych ciężarów, ze względu na podobny ruch.

Więcej informacji na http://www.sfd.pl/

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *